Alfa Romeo GT- egy tulaj tapasztalatai

Alfa Romeo GT- egy tulaj tapasztalatai

Az a varázslatos átiratás

2017. május 05. - Kovács Márton

Névre írni egy autót a világ legegyszerűbb dolga, nem igaz? Adásvételi, törzskönyv, forgalmi, biztosítás, és pikk-pakk meg is csinálják. Elméletben, persze.

A túra után elmentem elintézni az autóval kapcsolatos adminisztrációs teendőket. Biztosítást már jó előre kötöttem (KÖBE, adóstul, tagdíjastul 52,572 Ft/év), így nem gondoltam, hogy problémába futhatok.

Be is mentem a VI. kerületi kormányablakba, húztam egy sorszámot. Az elkövetkező másfél órában egy kényelmetlen puffon ücsörögve átgondoltam az életem, a következő két hetem összes programját, a gyerekem nevelési tervét a következő 18 évre, majd sorra is kerültem. Hurrá!

kormanyablak.jpg

 

Az ablakban egy aranyos, 20 év körüli csaj ült, elkérte a szükséges adatokat, kalapált a billentyűzeten. Egyszer csak zavart arckifejezéssel rám nézett, majd közölte a verdiktet: ebből ma nem lesz átírás.

-Ugyan miért? -kérdeztem

-Az autón 2015 óta NAV foglalás van, így nem lehet átírni.

Szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik. Hát erre nem számítottam. Felhívtam az extulajt, ő sem. Készségesen megígérte hogy még aznap utána jár a dolognak, ez meg is történt. Kiderült, hogy volt az autón kb. 16 ezer Ft gépjárműadó tartozás, befizette, mindennek rendben kell lennie, 5 napon belül át lehet írni a kocsit. Az első adandó alkalommal megint bementem. Újabb bő órás sor, másik ügyintéző, ügy elmagyaráz, belenéz a rendszerbe. Ezen még mindig foglalás van. Újból hívom az előző tulajt, nem érti mi lehet, bemegy a nav adóigazgatóságba, kér papírt. Megtette, kaptam az infót, hogy az ügyet viszont csak a XIII. kerületi kormányablakban lehet intézni, mert oda postázták a szükséges dokumentumokat, mire felkerül a központi rendszerbe is, az lehet akár egy hónap. Átmentem a XIII. kerületbe, bolyongtam negyed órát mire találtam egy parkolóhelyet a közelben, végül bejutok, sorszám, bő órás várakozás. Mutatom a scannelve elküldött navos igazolást, a helyi ügyintéző bele se néz, mondván az hozzájuk kellett, hogy megérkezzen, nálam hiába van bármi. Eltűnik egy negyed órára a jogi osztályra, aztán visszatér egy jó és egy rossz hírrel. A jó hír az, hogy már megérkezett hozzájuk a papír, ennek hallatán szélesen elvigyorodtam. De akkor mi a rossz? Jaa, az ügyiratszámban a NAV felcserélt egy hatost és egy kilencest, így ez használhatatlan, az eladónak vissza kell mennie, újból kikérni.

Mivel emiatt az állatság miatt nem tudtam parkolási matricát szerezni a belvárosba, és második hete nem tudtam a csudaszép új autómmal bejárni dolgozni, itt egy kicsit elborult az agyam, mondtam csúnyákat.

navlogo1.jpg

 

Megint hívtam az eladót, mindketten cifrán káromkodtunk. Nem egymásra haragudtunk, egyszerűen az egész rohadt rendszerre, amiben 16 ezer Ft tartozás miatt késleltetnek. Mindketten dolgozó emberek vagyunk, szabadságot kell kivennünk ilyen hülyeségek miatt, ahelyett hogy helyben el lehetne intézni mindent. A következő hét elejére ez is elrendeződött, még a központi rendszerbe is felkerült a tartozás törlése, így visszamehettem a VI. kerületi irodába. Negyedjére is kivártam a bő órás sort, csak hogy újabb problémával találkozzak: az eladás pillanatában még adósság volt az autón, így hivatalosan nem lehetett eladni, kell egy új adásvételi a foglalás levétele utáni dátummal. Egyszerre sírtam és nevettem, ez már minden abszurdumon túlment. Az ügyintéző szerencsére adott egy belső számot amivel elérhettem és nem kellett ötödjére is végigvárnom mindenkit.

Másnap tudtuk aláírni az új papírt, így bő 2 hét szenvedés, a kormányablak ötszöri meglátogatása és egy pár ősz hajszál kialakulása árán végül sikerült átiratni az autót.

Csodás világban élünk, nemde?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alfagt.blog.hu/api/trackback/id/tr5112477107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mokaka (törölt) 2017.05.06. 17:32:25

És a legszebb, hogy egyre többe kerül nekünk fenntartani ezt a hígfos tengert.

névtelen hozzászóló 2017.05.06. 17:42:37

Félek, hogy a következő poszt arról fog szólni, hogy a biztosítás is problémás, hiszen előbb kötettett, mint az új adásvételi dátuma. :(
Azért drukkolok, hogy most már csak öröme legyen az Alfában. :)

Burgermeister 2017.05.06. 18:49:18

Vétel előtt le kell az autó előéletét kérdeztetni, van e rajta NAV, bármilyen zálog, hitel tartozás. És akkor nincs ez!!!

Kovács Márton 2017.05.06. 19:05:42

@Burgermeister:
Remek ötlet, de sajnos a KEKKH rendszere nem tartalmaz erre vonatkozó információt.

Az autónak utánanéztem én, a hivatalos szakszervíz, valamint az eredetiségvizsgát készítő műhely is. Mindháromnál ott voltam, egyik sem mondott ezzel kapcsolatban semmit.

A kormányablakban dolgozó hölgytől rákérdeztem, hogy a jövőben hogyan lehetne ezt elkerülni, információval sajnos ő sem tudott szolgálni.

Ha kicsit utánanézel találsz még ilyen sztorikat (happy end nélkülieket is), ahol nem csak magánszemélyek, de ezzel foglalkozó kereskedők is pórul jártak.

Kovács Márton 2017.05.06. 19:18:59

@névtelen hozzászóló:
Köszi.

Bízom benne, hogy azzal nem lesz gond. Az előző tulajnak is volt rajta biztosítása, egy ilyen malőr miatt csak nem problémáznak..

Ami még eszembe jutott, hogy ha a köztes időben gyorshajtottam, ki kapja a büntipontot?

gabiiii 2017.05.06. 20:41:17

Legközelebb jól gondold meg hova húzod az X-et. Ha ugyan erre a bandára, akkor ne panaszkodj!

paveway 2017.05.06. 21:49:37

És ez még egyszerű eset, mert az eladó segítőkész volt. Képzelj el egy rosszindulatút...

Advanced Flight 2017.05.06. 22:31:15

@Kovács Márton: és akkor a kiscsaj honnan tudta, hogy van rajta foglalás? onnan, hogy természetesen benne van az a rendszerben, csak te mint egyszerű halandó nem tudod a kocsi teljes adatlapját lekérni, max. annyit, hogy nincs-e körözve. És a megoldás az, hogy a vevő és az eladó a tranzakció előtt közösen bemegy a kormányablakba, és az eladó mint tulaj lekéri a kocsi adatait, amit szépen megmutat a vevőnek is. Akár csak úgy, hogy ránéz a monitorra. És ha már ott vannak, az előkészített szerződést alá is írják, és a vevő azon melegében át is iratja a saját nevére a kocsit. Így még az a kellemetlenség is elkerülhető, hogy a foglalásmentes kocsira az adásvételi szerződés aláírása és az átiratás közti néhány napos (hetes) időszakban a végrehajtó rátegye piszkos kis mancsát. Mert a végrehajtó a járműnyilvántartás adatai alapján foglal.

Kovács Márton 2017.05.06. 23:24:30

@Advanced Flight:

Igazad van, legközelebb így fogok tenni. Gondolta a fene hogy ennyire kell vigyázni, így még sose jártam :-)

Burgermeister 2017.05.09. 18:41:55

A KEKKH, eredtvizsga, nem tudja. De gy kereskedő aki hitelez autókat...na az utána tud nézni!!!
süti beállítások módosítása