Próbálok én minden parkolásnál vigyázni, de a holtterében egy tankhajó elbújhatna, nemhogy egy kiálló bokorág. Így esett a csúf eset múlt kedden, hogy Piri feneke alaposan karcos lett.
Nyilván nagyon rosszul esett a tény, egy tökéletes fényezésű autót elrondítani szörnyű érzés, egy építkezés kellős közepén (és a munkaszezonom csúcsán) pedig idővel, energiával és pénzzel sem állok éppen úgy, ahogyan szoktam. Így viszont nem maradhatott, ha nem tudok minden alkalommal mosolyogva ránézni, akkor megette a fene.
Némi kutakodás után egy ismerősöm javaslatára felkerestem Murányi Eörsöt (E-paint), hogy ajánlatot adjon. A hibát 20 ezer Ft-ra taksálta, az autót már akár másnap vihettem volna, de inkább a hétfő reggelt beszéltük meg. Azt mondta, kedd délután már mehetek is érte. Ezzel meglepett, de örültem is neki. Annak egyel kevésbé, hogy vasárnapra a feleségem 2011-es 1.4 diesel Corollája elvesztett a 90 fergeteges lóerejéből egy jó 45-öt... Sebaj, régen békávéztam, szinte már hiányzott is.
A hétfői menet mókásan indult: már az első pár méteren hallani lehetett, hogy az Alfával valami nem kerek, félre is álltam megnézni. Jobb első defekt, fene se tudja hol szedhettem össze. A kocsi nem a felnin utazott, valami "runflat" abroncs, így az 500 méterre lévő kúthoz elaraszoltam vészvillogóval levegőért. Biztos ami biztos alapon megfújtam 2,5 bar-ra, majd elindultam Újpestre. Fényezés előtt le akartam mosatni az autót, így az út kétharmadánál megálltam egy IMO mosónál (gépihez képest nem rossz, nem karcol, a 900 forintját megéri de sose lesz olyan mint a kézi, itt is csak a sietség és a kényszer vett rá). Na, ezen a nem egész 20 kilométeren a 2,5 bar-ból elszökött közel kettő. Fasza, szerencse hogy a szomszédban volt a kút, így ismét fel tudtam fújni annyira, hogy eljussak a célig.
Eörs egy elég randa telepen dolgozik, de a munkájára nem lehet panasz: átnéztük a kocsit, megerősítette a 20.000 Ft-os ajánlatát, majd még aznap este hívott, hogy akár már reggel mehetek az autóért (24 órán belül! Felár nélkül!). Még a megvétel óta meglévő, nagyságrendileg hangyaf.sznyi karcot is kipolírozta belőle. Csinálnék én képet, de az esőben nem lehetett rendeset, így elég ha elhiszitek: tökéletes lett, meg sem lehet róla mondani hogy valaha is karcos lett volna.
A gumit helyben ismét fújtuk, majd egy órával később már meg is javították, szóval hepiség van. Ha végre elérem a Bara kárpitot, lassan az ajtóbehúzót is megcsináltatom.
Ui: Gyakori autó ez a GT, egy utcára a munkahelyemtől pont van egy másik piros is :-)
Ha az időjárás engedi, lövök pár rendes képet is a kocsiról,amin nem full mocskos. Addig is kitartást!