Szóval rátaláltam erre a hirdetésre. Na jó, ez így nem teljesen igaz, már régóta szemeztem vele, de csak most estem annyira kétségbe, hogy másfél millió felett is megnézzek autót. 2007-es Alfa Romeo Gt Q2, második tulajdonos, magánszemélytől. Rendszámmal fotózva, alvázszám feltüntetve, gyári 18-as q2 felnikkel amin a nyári garnitúra csücsül, illetve 16-os AEZ-ekkel, amin van egy jó szett téli gumi. Sperr, bőr, tempomat, ülésfűtés, dupladigitklíma. Minden klappol, csak az árát sokallom: egymillió hatszázkilecvenezer Forint. Ennyiért igazán nagyon jónak kell lennie, de még akkor is sok. A képek alapján viszont elég biztató volt:
A tulaj telefonban még elárult pár dolgot, kiderült, hogy az autó első éveiről az részletes leírást vezettek ITT, így utána is jártam a kocsinak. Annak idején kapott egy tuningboxot, majd kivették mert túlságosan füstölt, végül egy egyedi szoftvert, azóta is azzal megy. Az első tulaj igen gondos ember volt, szerencsére a másodikban sem csalódtam. Megbeszéltünk egy délutáni találkozót, bár említette, hogy külföldről jön, lehet, hogy kicsit később érkezik. A feleségem ugyan szóvá tette az aznapi randevúnkat illetve annak lekésését, de szerencsére jól ismer: tudta, hogy úgyis csak az autó járna az eszemben :-)
Elmentünk végül közösen, a kocsi garázsban állt. A tulaj szimpatikus, a gépen ülő porrétegről látszott, hogy legalább egy hete nem mentek vele, mégis pöccre indul. Hű, ez jó. A beltér messze a legszebb, amit láttam, ráadásul a Q2 széria piros cérnás varrása valami vadító. Hű, ez nagyon jó. Kezdetben a tulajdonos vezeti, kb. 8-10 perc melegítés (szimpatikus dolog ám, ha nem nyeleznek hidegen egy turbodiesel autót), majd jöttek a nagyobb gázadások. Úristen, ez elképesztően jó, a sperr pedig még annál is jobbá teszi. A hifi ugyan ebben is elég gyatra, de legalább nincs benne csutkára húzva a mélyhang, az egyik csipogónál átlátszik egy MacAudio felirat, valamikor foglalkoztak vele, de a kinézetét abszolút gyáriként hagyták meg. Átvettem én is, az autó nagyon egyben van, viszont az első futómű felől van valami furcsa hang. Kiszállás után Noémi elégedetten biccent: ha ilyen autó kell, ez legyen az. Pár perces beszélgetés után megköttetik az alku: 1,59 millió Ft a két garnitúra alufelnivel és gumival, amennyiben a szerelőjével megjavíttatja a futóművet és az Alfa Szamosi sem talál rajta különösebb kivetnivalót.
Pár napra rá megnéztem a szervízben is (Olman Zsolt, korrekt fószernek tűnik, a műhelye a Kén utca 2-ben van), ott is csupa szépet-jót mondtak róla, eladás előtt a két jobb első lengőkart cserélik. A Szamosiban olcsó és korrekt átvizsgálást kapott a gép, mentek vele próbakört, alánéztek, megrángatták, kompjútert kötöttek rá, végül az áramláscsappantyú eseti hibája derült ki. Erről bővebbet majd a vezérléscsere alkalmával, 180 ezer km-nél lehet tudni, a javítása viszont nem kifejezetten olcsó. Az autó másik hibáját, a kiégett rendszámtáblavilágítást itt cserélték, átrakták rá a nyári garnitúrát, majd eredetvizsga és fizetés.
A K&H bankot utólag is csókoltatom, amiért ezt egy órán át húzódó, bankfióki mizériává tették, de végül csak megtörtént. A kocsit átvettem, az azóta eltelt egy hónap alatt rengeteg örömet okozott. Na meg az átiratáskor némi bosszúságot is, de erről legközelebb :-)
A járgány beceneve nullkilométeres korától kezdve Piri volt, azt hiszem ezt megtartom.