Az elmúlt párszáz kilométeren azért voltak történések az autóval.
Kezdjük a kellemetlen részével:
Ahogy azt már az elején is írtam, egy vezérléscsere aktuális volt, ráadásul az átvizsgáláskor gyanússá vált az áramláskorlátozó miafene. Tekintve hogy elmentem a kocsival bő 1500 kilométert a legutóbbi bejegyzés óta, kicsit bántotta a lelkem az esetleges hiba, ráadásul egyik reggel köhögve indult a gép. Nafene, elmegyek, megnézetem.
Érdeklődtem picit erről az áramlásbigyóról. Kiderült, hogy ez a szívósorban van, leginkább azért, hogy a kocsi tudja az Euro 4 normát.Tulajdonképpen egy vékony fém tengelyen egy pár centis műanyag flepni ami mozog, semmi extra.
Megesik viszont vele, hogy leesik a kis fém tengely vagy csak a kis flepni, és ez rosszabb esetben gallyra is vághatja az egész motort. Másik remek hír: ilyet nem kapni, csak teljes szívósort.. Csodás..
Szerencsére viszont gyártották a kocsit Euro 3 szívósorral is, végül megegyeztünk a szerelővel egy bontott ilyen beszerelésében. A vezérléssel együtt ez 180 ezer Ft-omba fájt. Nem öröm, de a kocsi legalább megy.
..De még hogy!
Érzetre fickósabb mint valaha, miközben nem is eszik rosszul: gyakori élvezkedéssel, 80% várossal 8,5 liter drágábbik fajta gázolajjal is beéri 100 km-en. Az ülés ultraszuper, a futómű városban is kényelmes (miközben határhelyzetben elképesztően stabil), az autóra pedig nem tudok nem visszanézni minden parkolás után. Ilyen ez a szerelem :-)